اخبار و مقالات

​صادرات 3تریلی لبنیات شرکت پگاه گیلان به خارج کشور
تاریخ انتشار : 1395/5/26 ساعت 10:16:53



صادرات 3تریلی لبنیات شرکت پگاه گیلان به خارج کشور
۱۰:۰۴ (دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» معرفی قطب صادرات محصولات لبنی کشور
» رقابت عربستان با ایران برای صادرات لبنیات به عراق
» باید و نبایدهای مصرف شیر و ماست

محسن ناصراسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موانع بسیاری برای صادرات لبنیات وجود دارد اظهار کرد: مجبور هستیم بسته‌بندی مورد نیاز برای لبنیات را پیش‌خرید کنیم و این امر با دریافت تسهیلات با سود 24 درصد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار فودنا در استان گیلان ، وی، تسهیلات پرداختی با سود بالا را سبب افزایش هزینه‌ها در تولید لبنیات عنوان کرد و افزود: قیمت تمام شده لبنیات تولیدی در داخل کشور با کشورهای دیگر رقابتی نیست.
مدیرعامل شرکت صنایع شیر پگاه گیلان با بیان اینکه قیمت تمام شیر در اروپا لیتری 700 تومان است، تصریح کرد: در داخل کشور اجبار داریم شیر را لیتری یک‌هزار و 440 تومان از دامدار خریداری کنیم.
ناصراسلامی، صادرات لبنیات را نیازمند ایجاد سیستم حمل و نقل مناسب خواند و بیان کرد: از فرصت صادراتی به کشور روسیه به دلیل وجود موانع استفاده خوبی نشده است.
وی به تلاش دولت در پرداخت یارانه به کالای صادراتی اشاره کرد و گفت: هنوز بخشنامه‌های پرداخت یارانه به کالای صادراتی عملیاتی نشده است.
مدیرعامل شرکت صنایع شیر پگاه گیلان با اشاره به صادرات محموله‌های لبنیات به کشور روسیه، خاطرنشان کرد: اگر مصرف‌کنندگان و بازرگانان کشور روسیه با تولیدات ایران آشنا شوند می‌توانیم بازار خوبی برای کالای ایرانی ایجاد کنیم.
ناصراسلامی از صادرات هفته‌ای سه تریلی انواع محصولات لبنی از گیلان به خارج از کشور خبر داد و یادآور شد: 90 درصد از صادرات مذکور به کشور افغانستان انجام می‌شود ضمن اینکه عراق دومین مقصد صادراتی لبنیات از گیلان است.
وی با بیان اینکه به کشورهای کانادا، انگلیس و امارات محصولات لبنی صادرات داریم، اظهار کرد: کشورهای آذربایجان، سوریه، یمن و عربستان از دیگر کشورهای مقصد صادراتی ما هستند.
مدیرعامل شرکت صنایع شیر پگاه گیلان به تکنولوژی و ماشین‌آلات برتر کارخانه‌های تولیدکننده لبنیات ایران نسبت به کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: کارخانه‌های تولیدکننده لبنیات کشور از لحاظ کیفی جایگاه ویژه‌ای در عرصه بین‌المللی دارند.
ناصر اسلامی با اشاره به تولید روزانه 80 نوع محصول در شرکت پگاه گیلان، بیان کرد: خط تولید پنیر آب‌نمکی و پنیر سنتی با هفت نفر اشتغالزایی در شرکت مذکور راه‌اندازی شده و به‌زودی ظرفیت این خط تولید به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.
وی از جذب روزانه 130 تن شیر توسط شرکت پگاه گیلان خبر داد و تصریح کرد: بیشتر شیر تولیدی در استان را جذب می‌کنیم ضمن اینکه امکان افزایش ظرفیت در شرکت مذکور وجود دارد.